نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

۲۱ قانون بقای جیسون سن در بازار.

منبع: مقالات آقای جیسون سن معامله گر حرفه ای با سابقه ۳۴ سال معامله گری

سایت: daytradeideas.co.uk

اینها 21 قانونی هستند که من با شکست مداوم در اوایل زندگی خود به خودم یاد دادم
شغل تجاری امروز هم بعضی از این اشتباهات را مرتکب می شوم.
من یک معامله گر با استعداد نیستم، فقط سعی کرده ام از اشتباهاتم درس بگیرم.

روند را با توجه به دوره زمانی که معامله می کنید شناسایی کنید و هرگز در برابر این روند موقعیتی باز نکنید.
خیلی ساده به نظر می رسد، اما دیدن روند صعودی که موفق به خرید آن نشده اید بسیار آسان است، زیرا قیمت ها به سطح اولیه شما نزول نکرده یا از شما دور نشده اند.
و تو نمیخواستی تعقیبش کنی مورد بعدی که فقط به این دلیل که بازار افزایش یافته است، به دنبال دلایلی برای کوتاه آمدن هستید. معامله گران همیشه این کار را انجام می دهند…
آنها می‌دانند که باید طولانی باشند، اما فکر می‌کنند که در این مرحله نمی‌تواند بیشتر از این پیش برود و فقط برای از دست دادن پول خود را در یک روند صعودی کوتاه می‌بینند.
آن‌ها عقب‌نشینی می‌کنند و فکر می‌کنند که وقتی برنامه اولیه‌ام این بود که خرید کنم، چطور کوتاه آمدم؟
“موفقیت به آمادگی قبلی بستگی دارد و بدون چنین آمادگی مطمئناً شکست خواهد بود.” کنفوسیوس

  1. معامله گر حرفه ای خرید می کند زیرا قیمت ها افزایش یافته است.

خرید قدرت کار می کند. قانون بقا این نیست که «کم بخر، بالا بفروش»، بلکه «بیشتر بخر و بفروش» یا «بفروش و پایین بخر». خرید یک شکست بالاتر از سطح مقاومت خوب است
استراتژی معاملاتی که در طول زمان جواب می‌دهد، اما بسیاری از ما انجام آن را سخت می‌دانیم زیرا فکر می‌کنیم که منطق به ما می‌گوید چه چیزی بالا می‌رود باید پایین بیاید.
در واقع آنچه در بازارهای مالی بالا می رود اغلب به افزایش ادامه می دهد. این عاقلانه تر است که سعی کنید به قطاری در حال حرکت بپرید و سوار آن شوید تا اینکه در مقابل آن بایستید و امیدوار باشید که متوقف شود.

  1. تا زمانی که به خوبی تحقیق و برنامه ریزی نشده باشد وارد معامله نشوید وگرنه به تصمیم خود اطمینان ندارید.

تحقیقات خود را انجام دهید، هرگز بر اساس حس دیگران معامله نکنید. تمام کار روی یک معامله باید قبل از ورود انجام شود تا از قبل بدانید از کجا خارج خواهید شد.
چه معامله به سود یا زیان منجر شود. تجارت تنها زمانی استرس زا است که برای هر مرحله از معامله برنامه ریزی درستی نداشته باشید زیرا مجبور به تصمیم گیری عجولانه هستید.
که تحت سلطه احساسات در بازار متحرک خواهد بود. در آن زمان است که هراس یا حرص و طمع بر روند فکر شما غالب می شود.
برنامه ریزی کنید و به آن پایبند باشید، برنامه های خروج خود را یک بار در معامله تغییر ندهید.

ژنرالی که در نبرد پیروز می شود، قبل از شروع نبرد، محاسبات زیادی را در معبد خود انجام می دهد.
ژنرالی که شکست می‌خورد، از قبل محاسبات کمی انجام می‌دهد.» سان تزو

  1. صبور باشید.

اگر معامله ای از دست رفت، قبل از انجام معامله منتظر بمانید تا اصلاحی رخ دهد یا برای خرید شکست بالای مقاومت (یا فروش در شکست حمایت) آماده باشید.

اولین قانون من این است که پول را از دست ندهم. از دست دادن یک فرصت در مقایسه جزئی است،
زیرا همیشه فرصت های جدیدی در گوشه و کنار وجود دارد.» برت دومن

  1. صبور باشید.

هنگامی که وارد یک معامله شدید، اجازه دهید بازار کار را انجام دهد. زمان یک عامل نیست. شما قبلاً برای توقف و سطح “سود گرفتن” خود برنامه ریزی کرده اید اما نمی دانید
چه مدت طول می کشد تا یکی از این خروجی ها ضربه بخورد. تماشای هر معامله ای در بازار فقط باعث می شود به خودتان شک کنید.

  1. صبور باشید.

معاملات برنده را تا رسیدن به هدفتان نگه دارید. به خاطر احساسات خود سود کوچکی نگیرید. به برنامه‌ای که قبل از ورود به معامله انجام داده‌اید پایبند باشید
این زمانی بود که شما آرام، بی احساس و متمرکز بودید.

ما باید عنصر احساسی را در اسرع وقت در معاملات حذف کنیم…
اگر بتوانید قبل از قرار گرفتن در موقعیت، این کار را انجام دهید، شروع خوبی دارید.»

  1. هرگز استاپ ضررهای خود را دورتر نبرید.

شما ریسک/پاداش خود را که کلید بقای بلند مدت شماست، کاهش خواهید داد. زمانی که یک تجارت با ضرر را برای مدت طولانی‌تر از برنامه‌ریزی شده پرستاری می‌کنید، سرمایه ذهنی را هدر می‌دهید. |
شما فرصت بعدی را از دست می دهید که می توانست سود زیادی به همراه داشته باشد و ضرر خود را در این معامله پوشش دهد.

معامله گران باتجربه ریسک را کنترل می کنند، معامله گران بی تجربه به دنبال سود هستند. آلن فارلی

  1. هرگز، هرگز تحت هیچ شرایطی، به یک معامله زیانده اضافه نکنید.

با افزایش ضرر و زیان خود، با افزودن به آن، به یک موقعیت «متوسط» تبدیل نکنید، به این امید که قیمت ها به نفع شما باشد.

عناصر تجارت خوب عبارتند از: 1. کاهش زیان، 2. کاهش زیان و 3. کاهش زیان.
اگر بتوانید از این سه قانون پیروی کنید، ممکن است شانس داشته باشید. اد سیکوتا

  1. یک مجله تجاری نگه دارید.

یادداشت برداری در مورد آنچه کار می کند و چه چیزی کار نمی کند. چه باید تکرار شود و چه هرگز نباید تکرار شود! از اشتباهات و موفقیت های خود درس بگیرید.
به طور منظم عملکرد را مرور کنید و بهبود دهید.

“اشتباهی ندارد. اشتباهات معلمان ما هستند – آنها به ما کمک می کنند تا یاد بگیریم. جان برادشاو

  1. زمانی که متحمل ضرر شدید یا حتی سود غیرعادی می شوید، استراحت کنید و چند روز معامله را متوقف کنید.

حداقل تا پایان هفته استراحت کنید. احساسات شما بالا خواهد رفت و این زمان بدی برای معامله است.
اصرار “برگرداندن پول” شدید است و منجر به تصمیم گیری های ضعیف می شود. پس از یک دویدن خوب، اعتماد به نفس شما بیش از حد بالا می رود و حرص و آز در شما ایجاد می شود.
این زمانی است که شما در برابر یک ضربه بزرگ آسیب پذیر هستید. به جای استراحت، به خودتان جایزه بدهید و به زمین برگرد

برای اینکه یک انسان بر خود غلبه کند اولین و نجیب ترین پیروزی است. افلاطون

  1. اندازه معاملات خود را تغییر ندهید.

شما نمی دانید که کدام معاملات کارساز هستند و کدام یک به دلیل ضرر متوقف می شوند (اگرچه همه ما فکر می کنیم که این کار را می کنیم!). اگر اندازه خود را بسته به سطح خود تغییر دهید
اعتماد به تجارت استراتژی ریسک/پاداش شما کارساز نخواهد بود. به حداقل پاداش 1:2 ریسک v پایبند باشید. ۱ دلار ریسک کنید تا ۲ دلار به دست آورید و هر بار همان مقدار سرمایه را معامله کنید.

  1. اغلب هیچ موقعیتی موقعیت مناسبی نیست.

لازم نیست همیشه در موقعیتی باشید. شما نمی توانید ایده خوبی از اینکه بازار در تمام طول روز و هر روز به کجا می رود داشته باشید.
وظیفه شما این است که فرصت ها را شناسایی کنید و منتظر بمانید تا در سطوحی وارد بازار شوید که تصمیم گرفته اید ریسک شما را به حداقل می رساند و در عین حال پاداش شما را به حداکثر می رساند.

“کسی که می داند چه زمانی می تواند بجنگد و چه زمانی نمی تواند، پیروز خواهد شد.” سان تزو

  1. بازارها با خشونت در صدر قرار می گیرند. بازارها در شرایط آرام پایین ترین سطح خود را تشکیل می دهند.

اگر بازاری در حال رسیدن به مقاومت عمده باشد و در حال تبدیل شدن به نوسانات زیادی باشد، می‌تواند نشانه صعود باشد.

  1. اگر برای سرگرمی تجارت می کنید، مانند رفتن به مسابقه اسب دوانی یا کازینو، یک بودجه ماهانه تعیین کنید، آنچه را که می توانید از دست بدهید و لذت ببرید.

اما اگر می خواهید امرار معاش کنید، آن را به عنوان تجارت خود تلقی کنید. تجارت ساده است، بنابراین از عقل سلیم استفاده کنید. یک برنامه خوب طراحی کنید و آن را اجرا کنید.
اطمینان حاصل کنید که سرمایه خود را حفظ کرده اید و ریسک از دست دادن همه آن را در مدت زمان کوتاه یا در چند معامله ندارید. اگر در تجارت باقی نمانید، نمی توانید سودی به دست آورید.

  1. برای رسیدن به هدف باید به خودتان هدف بدهید.

این برای هر “شغل واقعی” صادق است. اگر هدفی ندارید، می توانید در بیشتر ماه بدون هدف معامله کنید و متوجه شوید که در قرمز هستید.
به دلیل چند معامله که خیلی اشتباه انجام داده اید یا شاید معاملاتی که نباید انجام می دادید. هدف سود تمرین خوبی برای کمک به تمرکز شماست.
شما می دانید برای رسیدن به چه چیزی نیاز دارید و می دانید چه زمانی به آن دست می یابید، بنابراین می دانید چه زمانی باید متوقف شوید. ساده!

  1. هدف خود را در رابطه با سرمایه تجاری خود واقع بینانه کنید.

شما نمی توانید یک کسب و کار را با فروش یک محصول راه اندازی کنید، 20000 پوند سرمایه گذاری کنید و انتظار داشته باشید که در سال اول 100000 پوند به دست آورید. تجارت یکسان است، بنابراین یک هدف واقع بینانه تعیین کنید – 1650 پوند در ماه یا
به عنوان مثال، 420 پوند در هفته، 100٪ بازده در سال را فراهم می کند. شما صندوق های تامینی زیادی پیدا نخواهید کرد که بتوانند به طور مداوم این کار را انجام دهند!! بنابراین اگر صبح 100 پوند درآمد داشته باشید
شما یک روز فوق‌العاده را سپری کرده‌اید و باید بسیار مراقب باشید که خطر از دست دادن آن را نداشته باشید. 100 پوند در روز ممکن است به نظر شما پول زیادی باشد یا نباشد،
اما اگر هر روز 3 ساعت طول بکشد، وقت آزاد زیادی خواهید داشت.

تصور کنید که می‌توانید روزانه فقط 1% سود در حساب خود داشته باشید. 20 درصد در ماه! البته این بسیار دشوارتر از آن چیزی است که به نظر می رسد،
اما نظر من این است که بردهای کوچک خیلی سریع جمع می شوند.

  1. هنگامی که در مورد یک هدف روزانه واقعی به عنوان بخشی از طرح تجاری خود تصمیم گرفتید، باید با رسیدن به این هدف، معامله را متوقف کنید.

از اینکه ساعت 10 صبح است و شما هدف خود را مشخص کرده اید، احساس گناه نکنید. اگر این کار را هر روز انجام دهید، می توانید زندگی ای داشته باشید که کمتر کسی می تواند آرزوی آن را داشته باشد.

اگر به هدف سود خود رسیده اید، به یاد داشته باشید که آن را به دست آورده اید. شما تحقیقات انجام داده اید، معاملات سودآوری یافته اید و با صبر و انضباط آنها را اجرا کرده اید.
در پایان روز چه احساسی خواهید داشت اگر همه چیز را از دست داده باشید… یا بدتر از آن در آن روز ضرر کرده باشید؟ این برای معامله گران هر روز اتفاق می افتد … اجازه ندهید برای شما اتفاق بیفتد.

  1. هرگز در یک روز بیش از هدف سود خود ضرر نکنید!

خود را از پول جدا کنید و به آن به عنوان نگه داشتن امتیاز فکر کنید. تنها راهی که می توانید قضاوت کنید که آیا موفق هستید و تصمیمات درستی می گیرید این است که آیا موفق هستید یا خیر
کسب سود ثابت بسیاری از معامله گران متوجه می شوند که صبح روشن تر هستند و بعد از ظهر معامله نمی کنند.

  1. فقط زمانی تجارت کنید که سرتان روشن باشد و تمرکز داشته باشید.

من مدیران دفاتر بازرگانی مستقل را می شناسم. یکی از وظایف آنها مدیریت ریسک برای معامله گران در این دفاتر است. اگر معامله گر از پارامترهای ریسک توافق شده خود خارج شود
با انجام معاملات بیش از حد بزرگ، اجرای معاملات بیش از حد به ضرر یا انجام معاملات بیش از حد مکرر، نشانه آن است که معامله گر متمرکز نیست و کنترل ندارد. غالباً تاجر پس از یک شب بیرون آمدن آویزان می شود
یا اینکه در خانه مشکل داشته باشد، تحت فشار مالی است، اما به هر دلیلی که حواسش پرت شده باشد، معمولاً در نتایج معاملات به صورت منفی ظاهر می شود.

اگر احساس نمی‌کنید خلق و خوی دارید یا حواس خود را با مسائل خارج از تجارت پرت نمی‌کنید، از بازارها دوری کنید وگرنه با تشدید نگرانی‌هایتان زندگی را برای خود سخت‌تر خواهید کرد.

  1. وقتی خیلی استرس دارید، خیلی خسته یا مست هستید، معامله نکنید!

معمولاً عاقلانه است که از اواخر جمعه که معامله‌گران در حال بستن موقعیت‌های آخر هفته هستند، خودداری کنید. دوره‌های کم حجم نیز اغلب اوقات سختی برای معامله هستند.
برای مثال دوشنبه صبح و زمانی که تعطیلات بانکی وجود دارد اما بازار باز است، یا تعطیلات در ایالات متحده که اروپا باز است.

به همین دلیل صبح تعداد زیادی مانند حقوق و دستمزد غیر کشاورزی می تواند نازک و دشوار باشد.

  1. تجارت همان قمار نیست (علی رغم آنچه که بسیاری به شما خواهند گفت).

یکی از دلایل این است که ممکن است شانس را به نفع خود قرار دهید. دلیل اصلی این است که هیچ شروع و پایان از پیش تعیین شده ای برای بازی وجود ندارد. اگر روی یک مسابقه اسب دوانی شرط بندی می کنید، یک تاس انداختن،
یک معامله کارت یا یک چرخش چرخ، شروع و پایان مشخصی برای شرط وجود دارد و فقط دو نتیجه وجود دارد – برد یا باخت و شما از قبل می دانید چه چیزی را می توانید از دست بدهید.
یا اینکه چه چیزی ممکن است در پایان هر مسابقه / رول / دست / چرخش، پس از شرط بندی برنده شوید.

زمانی که معامله می‌کنید، تصمیم می‌گیرید که شرط‌بندی چه زمانی شروع شود، زیرا در آن زمان است که وارد معامله می‌شوید. شما تصمیم می گیرید که بازی چه زمانی به پایان برسد، زیرا زمانی که از معامله خارج می شوید یا مجبور می شوید از معامله خارج شوید.
حتی زمانی که بازار بسته است، اگر موقعیتی باز دارید، بازی همچنان در حال انجام است. در بین شروع و پایان، نتایج بالقوه بی پایانی وجود دارد زیرا
شما می توانید تقریباً هر مبلغی را (که در حساب معاملاتی شما است) در آن زمان برنده یا از دست بدهید.
هیچ کس بازی را برای شما متوقف نمی کند مگر اینکه حاشیه شما تمام شود و همه چیز را از دست بدهید… فقط شما تصمیم می گیرید.

به همین دلیل است که باید نظم و انضباط شدید و کنترل خود را اعمال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *